Alla inlägg under november 2018

Av Frida Schneider - 12 november 2018 11:00

                                                       Hej på er!



Lessen att jag inte uppdaterat på väldigt länge ! Jag tänkte fram över att prata en del om att vi inte får glömma 

flickan med ADHD. Den här bloggen ska ju handla om ADHD och hur det är att leva med ADHD.

Men jag tänkte även att bloggen ska handla lite om mitt liv i allmänhet.

Jag kämpat drygt 4 år med att gå ner i vikt har gått ner mycket under dom här åren tyvärr har jag haft en svacka den senaste tiden och har gått en del men nu ska jag försöka ta nya tag.


Det är tufft jag kämpar med matmissbruk den en senaste tiden har varit kämpigt och då kan det tyvärr bli så att jag tar till mat tröstätande bland annat.

Jag har för mig att vi med ADHD har lite lättare att hamna i missbruk på grund av att vi har brist på dopamin.

Därför har man behöv att gör saker för att tillfredställa belöningssystemet i hjärnan.

Det var allt från mig för den här gången återkommer senare kramar <3

    


Ovido - Quiz & Flashcards