Alla inlägg under april 2022

Av Frida Schneider - 28 april 2022 23:45

         Jag har så dumma tankar ! Det känns inte så sunt!

 

 

        Jag är ju även hyperaktiv i huvet!

 

 

 

  

 

Somnar snart känner jag ! Så himla mycket att bearbeta!

 

Skriver mer en annan dag kan inte tänka kramar!

ADHD · livet
Av Frida Schneider - 26 april 2022 01:15

             Livet är allt bra jobbigt!

 

 

Det är mycket som tynger mig nu! Min hjärna är trasig!

 

 

Är så trött på mina relationsproblem orkar snart inte mer!  

 

Jag saknar en person väldigt mycket ska inte nämna namn!

 

Vill verkligen inte förlora den personen :'( hoppas att det löser sig!

 

Min hjärna går sönder undra om det nånsin kommer bli bra orkar inte mer!


Det är knappt nån som förstår hur kasst jag mår :(  

 

Tänk dig att din hjärna är som en torktumlare så är det att ha ADHD !

 

Jag mår dessutom psykiskt dåligt som beror på min ADHD :( 

 

Nu måste jag lägga mig kram på er <3 

 

 

 

 

 

 

ADHD · livet
Av Frida Schneider - 24 april 2022 14:15

                       Hej Svejs ! 




Den här veckan har jag hittat en app som ska underlätta för min ADHD.

 

 

Jag sökte  på hjälpmedel ADHD och så hittade jag en app ett schema veckoplanerare!

 

Men jag väntar på att få ett hjälpmedel från psykiatrin som heter memoplanner men den här appen får väl duga så länge!

 

Jag har inte alltid följt varje punkt i tid men har en ändå fått gjort allting som jag hade tänkt får nog sätta mer larm eftersom jag fastnar ibland!


Det är kämpigt nu men försöker göra något kreativt av det!   

Nu är det vår!

 

Kramar   

 

 

 

ADHD · livet
Av Frida Schneider - 17 april 2022 16:30

          Så är det när man har ADHD!

 

 

Det kanske är så an ska beskriva det här kaoset och den inre hyperaktiviteten!!

 

 

"Normalstörda" människor kanske ska sätta i huvudet i en torktumlare för att uppleva hur det känns?

 

 

Men det är verkligen så himla mycket att bearbeta det känns helt galet ibland alltså !

 

Livet är verkligen inte på top får se vad som händer framöver!

 

 

 

Jag suger åt mig allt det är väldigt kämpigt så ADHD:n är en bidragande orsak till psykiska ohälsan och tröttheten!

 

Ha det gött så hörs vi snart! Kramar


ADHD · livet
Av Frida Schneider - 11 april 2022 13:30

               Alltså jag mår så dåligt i min hjärna!

   

 

 

Min hjärna håller på att gå sönder och jag blir allt mer utmattad!

 

Om jag nån gång har varit nära på att gå in i väggen så är det nu!

   

 

Det är inte så att jag jobbar hårt det skulle jag aldrig orka ändå!

 

Jag har mycket saker som tunger mig och stressar upp mig!

 

Min ADHD gör så att jag tar in saker mycket starkare än andra och det är mycket mer för mig att beabeta som jag förklarat tidigare !

 

Egentligen började det redan när pandemin började ADHD:n har blivit jobbigare och svårare att hantera!

 

När pandemin började för 2år sen och alla restriktioner med att hålla avstånd så blev det tufft för mig att bara när jag gör en sån enkel sak som att ta en promenad så var jag tvungen att se till att folk jag möter inte kommer för nära det har gjort att min redan känsliga adhd-hjärna har blivit mer ansträngd och det har stressat mig en del!

 

Det är nog flera saker som jag fått bearbeta och min hjärna är som en torktumlare!

 

Orkar inte mycket just men jag försöker kämpa mer ärligt talat livet skit!


Jag återkommer förhoppningsvis snart ! Kram på er!

 

 

 

ADHD · livet
Av Frida Schneider - 4 april 2022 13:00

          God dagens   alla underbara som läser min blogg!

 


Det är inte helt lätt att leva med npf ADHD i mitt fall!

 

 

Jag kan inte sortera intrycken och min hjärna måste bearbeta mer än andra!

 

 

Vad inte alla förstår och jag själv har till med haft svårt att fatta det är att intryck inte bara är fysiskt irl utan även virtuellt!

 

 

Jag kan kolla på tv och det blir för mycket för mig för att någon säger nånting vid

 

visst tillfälle och min hjärna måste bearbeta mycket mer än andra!

 

Det kan även vara sociala medier!

 

 

Just nu är jag nere i nån slags svacka inte precis den bästa tiden i mitt liv kanske

 

den värsta tiden snarare eller en av dom.

 

Jag har mycket sorg i mig gråter mycket!

 

 

Hoppas ni inte tycker jag är allt för löjlig för att jag visar den här bilden ville

 

öppna upp mig lite!

 

Men jag kämpar på i lördags unnade jag mig en god och näringsrik frukost i allafall

 

smoothie bowl. 

Är så trött på att folk ska se mig som en glad person det är så långt i från sanningen ni som påstår det känner inte mig på djupet kan jag säga !

 

I den här bloggen tänkte jag verkligen öppna upp mig och både ADHD och psykisk

 

ohälsa är viktigt att lyfta fram dessutom brukar npf och psykisk ohälsa också hänga ihop

 

Hoppas vi hörs snart Kramar / Frida 

Skapa flashcards