Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Frida Schneider - 3 mars 2020 00:00

  Som jag berättat tidigare så fick jag min ADHD-diagnos 1992 när jag var 8år gammal.

                                                                                                                              

           

 Han som ställde diagnosen på mig heter Christoffer Gillberg jag minns honom så väl.

 

Trots att jag bara var 8 år han har varit med i tv en hel del nu förtiden har han mycket kortare hår coolt ändå att jag finns det så starkt det är väldigt värdefullt för mig :) 

Även om jag bara träffade honom en ganska kort stund så kände jag att jag tyckte om honom och han har ett lugn i sig och det märks att han vill hjälpa människor det uppskattar jag verkligen.

 

                                               

 

Jag har nog alltid känt mig annorlunda och hade svårt att acceptera det när jag var yngre men nu vänder jag det till något positivt :)  '

 

Men är ADHD en superkraft då? Det vet det fasen jag tycker det är väldigt jobbigt att ha ADHD min hjärna har inget filter alla intryck strömmar i mig jag känner väldigt missförstådd .

 

Jag bor på Lss-boende och är på daglig verksamhet tack vare att jag har en lätt utvecklingsstörning så får jag Lss så borde det inte vara jag  borde få den hjälpen oavsett om jag har det behovet! Fuck Lss-lagen jag tänker kämpa för att personer med funktionshinder ska få det stöd och den hjälpen dom behöver och förtjänar.

 

 

Men jag kan heller inte tänka mig ett liv utan ADHD då vore jag ju inte jag precis som David säger i " Livet är en schlager" :) 

 

Nu är det dags för lite avslappning och sängen god natt kram på er!

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards